Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
Na Skalnz vyrážíme v našem tipu ze sedla Tesák. Po zelené turistické značce se po necelých 2 kilometrech dostaneme ke Třem kamenům, které v minulosti byly zahrnuty do VKV. Odbočíme doprava a po dalších 2 kilometrech jízdy po hřebenovce dorazíme k dalšímu někdejšímu vrcholu VKV – Klapinovu. Po zelené turistické značce pokračujeme dále ještě 1,5 kilometru, až dorazíme k přístřešku na Skalném-rozcestí. Fotka z tohoto místa postačí k úspěšnému dobytí vrcholu. Pokud ale chcete až na samotný vrcholový bod, je třeba odbočit doprava do kopce a nastoupat ještě nějakých 25 výškových metrů. Naskytnou se vám krásné výhledy třeba na poutní místo Hostýn.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Na vrcholu prodejní místo není, ale lze se občerstvit například na nedalekém Hostýně nebo v obci Rusava.

ZAJÍMAVOSTI:
- Necelých 200 metrů od vrcholu se nacházejí pozůstatky středověkého hradu
- V okolí se nachází několik skalních útvarů
- Okolo hradu jižním úbočím prochází zelená turistická značka ke Třem kamenům a modře značená turistická stezka od Hostýna na Rusavu. Okolo vede také trasa NS Hostýnské vrchy. Hřebenová turistická partie je vedena jako zimní lyžařská Hostýnská magistrála – 1 spojující Hostýn a Lázy přes lyžařské středisko na Trojáku.

TIP NA VÝJEZD:
Tesák – U Tří kamenů – Klapinov – Skalný
délka: 5,5 km, převýšení: 140 m, typ kola: mtb, cross

GPS: 49.3640672N, 17.7116111E
Nadmořská výška: 709 m n. m.