Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko klobouk Destinační společnost Valašsko

Oblíbené
Zpět

POPIS TRASY:
V Pozděchově se z hlavního silničního tahu vydáme kolem prodejny COOP Jednota po asfaltové komunikaci, kterou kopíruje žlutá turistická značka. Po něco přes 1 kilometru jízdy odbočíme na křižovatce doprava a čeká nás krátký prudší úsek. Po 2 kilometrech jízdy odbočíme doleva. Asfaltový povrch komunikace se změní ve zpevněný a po 3 kilometrech jízdy dorazíme na hřeben k rozcestníku Pod Svéradovem. A jen asi 50 rovně za ním najdeme Pramen Vláry.

MOŽNOST OBČERSTVENÍ:
Nejbližší možnost občerstvení je v Hospodě U Pospíchalů v Pozděchově nebo Hospoda Malibu v Drnovicích. Při cestě po modré turistické trase se pro změnu dostanete k Čertovým skalám v Lidečku, kde jsou rovněž možnosti k občerstvení

ZAJÍMAVOSTI:
- Studánka leží několik desítek metrů od rozcestí Pod Svéradovem, vede k ní odbočka ze zelené turistické značky a také z Hornolidečské magistrály
- Jedná se o první pravostranný přítok Vláry, ta pramení více vpravo, jde tedy o turistický, nikoli geografický pramen
- Místem prochází Naučná stezka Vizovické vrchy a je součástí Přírodního parku Vizovické vrchy

TIP NA VÝJEZD:
Pozděchov – Kúty – Pod Svéradovem – Pramen Vláry
délka: 3 km, převýšení: 170 m, typ kola: mtb, cross

GPS: 49.2144011N, 17.9631997E
Nadmořská výška: 629 m n. m.