Velký okruh po hřebenech Rožnovska

Rožnov pod Radhoštěm
Cíl
Trasa
Rožnov pod Radhoštěm (46), chata Mír (46), Skalíkova louka (46), Pustevny (46), chata Martiňák (472), Mečová (472), Hlavatá (472), Třeštík (6013), Vysoká (6013), Polana (6013), Benešky (6013), Pod Kotlovou (6013), Soláň, hřeben (6013), Čarták (6013), Vsacká Tanečnice (6013), Mísná (6013), Díly (6013), Hážovické Díly (6013), Hlaváčky (6013), Rysová (6013), Rožnov pod Radhoštěm

Délka
64,5 Km
Obtížnost
Střední-Vysoká
Povrch
asfalt, zpevněné lesní cesty, nezpevněné lesní cesty
Typ trasy
Zpevněný a nezpevněný povrch

Velký okruh po hřebenech okolo Rožnovska nabízí stoupání, za které vám budou odměnou nádherné výhledy a dlouhé hřebenové trasy. Vyjíždět budete z rožnovského náměstí, směr křižovatka Eroplán kolem Valašského muzea v přírodě. Narazíte na silniční cyklotrasu č. 46, která začíná náročným stoupáním po asfaltové cestě za Campingem Rožnov okolo chaty Mír až pod vrchol Radhoště, posvátné hory s kaplí Cyrila a Metoděje. Následuje pozvolný přejezd pod hřebenem na Pustevny, které jsou významné svými stavbami architekta Dušana S. Jurkoviče. Zde se vám naskytnou jedinečné pohledy do údolí Rožnovské Bečvy. Pod Pustevnami odbočíte doleva k chatě Martiňák. Cestou narazíta na část naučné stezky Čertův mlýn, která má 9 zastavení. Na rozcestí Martiňák opouštíte silniční cyklotrasu č. 46 a vydáte se po červené pásové cyklotrase č. 472 přes Hlavatou k chatě Třeštík, kde se napojíte na dlouhou hřebenovku (modrá pásová cyklotrasa č. 6013). Ta nabízí nádherné výhledy do okolí Beskyd a Javorníků. Hřebenová trasa vás povede až k malebnému kopci Soláň, kterému se přezdívá “vrch umělců”. Nachází se zde Zvonice, v níž sídlí galerie a informační centrum. Pokračujete pořád po modré pásové cyklotrase č. 6013 na Tanečnici, po hřebeni Vsetínských Beskyd s krásnými výhledy na vrcholky okolních hor. S opatrností sjíždíte přes Hážovické Díly (možnost občerstvení) opět do Rožnova pod Radhoštěm.

Kratší varianty trasy:

1. Martiňák (6015), Horní Bečva (6020), Dolní Bečva (6260), Rožnov pod Radhoštěm Z Martiňáku pokračujete po zelené pásové cyklotrase č. 6015 na Horní Bečvu a po Cyklostezce Bečva č. 6260 do Rožnova pod Radhoštěm.
  2. Kotlová (6015), Horní Bečva (6260), Rožnov pod Radhoštěm
    V Kotlové odbočíte z modré pásové cyklotrasy z č. 6013 na zelenou pásovou cyklotrasu č. 6015 na Horní Bečvu a dále po Cyklostezce Bečva č. 6260 do Rožnova pod Radhoštěm.